آموزش قرارداد نویسی املاک

یکی از مهارت هایی که در شغل مشاور املاک بصورت بسیار تخصصی به کار می رود مهارت انجام معاملات و قرارداد نویسی املاک است که این موضوع برای مدیرانی که تجربه لازم و کافی را ندارند و یا بصورت تخصصی آموزش مشاور املاک ندیده اند گاها ممکن است دردسرساز شود.

لازم به ذکر است در دنیای املاک و مستغلات، قرارداد نویسی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای انجام معاملات موفق است. از خرید و فروش به اجاره و اجرای قراردادهای رهن، هر فرآیند املاک نیازمند قراردادهای مشخص و کارآمد است. در این راهنما، به بررسی اصول، موارد، و نکات کلیدی آموزش قرارداد نویسی املاک می‌پردازیم.

قرار داد نویسی املاک چیست و به چه معناست؟

در صورتی که یک مشاور املاک در عقد قرار داد و قرارداد نویسی مهارت داشته باشند مس توان آن را حرفه ای دانست. لازم به ذکر است بگوییم که قرارداد نویسی یکی از اصول اولیه و مهم شغل مشاور املاک بوده که افراد مشاور باید به طور صحیح از جزئیات آن آگاه باشند. ضمن اینکه افراد باید بتوانند انواع اسناد را بخوانند که از ملزومات قرارداد نویسی است و موجب می‌شود قرارداد به طور صحیح نوشته شده و به طرفین تفهیم شود.

پیشنهاد می کنیم تا اصول کسب و کار در املاک را یاد بگیرید زیرا در صورت بروز مشکل در قرار داد، عامل اصلی نویسنده می باشد. به همین دلیل است که آموزش قرارداد نویسی املاک به شما کمک می‌کند دچار دردسر نشوید و به درستی کارتان را انجام دهید. ‌

دوره آموزش قرارداد نویسی املاک

آکادمی آموزشی مهران قاسمی علاوه بر دوره ها و کلاس های آموزش مشاور املاک، برای داوطلبان و افرادی که قصد وارد شدن در این حیطه کاری را دارند، کلاس آموزش قرار داد نویسی املاک نیز برگزار می کند و تمامی قوانین و مطالبی که بهتر است افراد در این حوزه بدانند را در اختیارشان قرار می دهد.

اصول قرارداد نویسی توسط مهران قاسمی به شما آموزش داده می شود که پیشنهاد می کنیم این اصول را به صورت درس به درس آموزش ببینید.

اصول اساسی قرارداد نویسی املاک

اصول اساسی قرارداد نویسی املاک می‌تواند به عنوان پایه‌های مهم و اساسی برای انجام معاملات موفق در حوزه املاک و مستغلات محسوب شوند. در زیر به برخی از این اصول اساسی اشاره خواهیم کرد:

شفافیت و دقت:

قراردادهای املاک باید شفاف و دقیق باشند و هر جزئیات از شرایط معامله، حقوق و تعهدات طرفین توضیح داده شود.

پیشگیری از ابهامات:

از ابتدا باید همه ابهامات و اختلافات ممکن در قرارداد را بررسی کرد و رفع کرد تا بعد از گذشت زمان طرفین به مشکل برنخورند.

رعایت قوانین و مقررات:

قراردادهای املاک باید با قوانین محلی و ملی سازگاری داشته باشند و مقررات لازم در آنها رعایت شده باشد.

تعیین مسئولیت‌ها و جبران خسارات:

در صورت بروز هرگونه نقض یا تخلف از شرایط قرارداد، مسئولیت‌ها و جبران خسارت باید به صورت دقیق تعیین شده و در قرارداد ذکر شود.

تاریخ قرارداد:

همواره تاریخ قرارداد و همچنین تغییرات و اصلاحات آن باید با دقت ثبت و نگهداری شود.

با رعایت این اصول اساسی، معاملات املاک به شکلی سالم و تاثیرگذارتر انجام می‌شوند و احتمال بروز اختلافات و ابهامات در آینده به حداقل ممکن می‌رسد.

قرارداد نویسی املاک به چه صورت است؟

آیا با آموزش قرارداد نویسی املاک در شغل مشاوره املاک تهران می توان پیشرفت کرد؟ در جواب به این سوال میتوان گفت، برخلاف تفکر بیشتر افراد قرارداد نویسی و انجام معاملات یک مهارت بسیار تخصصی می باشد که در صورتی که مشاوران املاک تخصص و تجربه کاری در این زمینه نداشته باشند امکان دارد با مشکل مواجه شوند.

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و مساکن قرارداد نویسی املاک بسیار زیاد شده و باید به تمام بندهای آن توجه داشت. به همین دلیل شرکت در دوره آموزشی قرارداد نویسی املاک اهمیت زیادی دارد.

آموزش جامع اصول قرارداد نویسی املاک

شرکت در دوره آموزش جامع اصول و قواعد قرارداد نویسی برای مشاوران در این حیطه می تواند بسیار کمک کننده باشد. در کل نوشتن قرارداد، فارغ از موضوعی خاص تابع اصولی است که در دو بخش قابل ارائه می باشد. در این دوره آموزش قرارداد نویسی، فنون لازمه اجرا برای قرارداد نویسی و تکنیک های کاربردی به جامع ترین و کاملترین شکل ممکن مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.

در بخش اول شامل آموزش کلی و نکات کاربردی که باید در کل قرارداد نویسی رعایت شود گفته می شود که دربرگیرنده ظاهر قرارداد، فونت، اندازه متون قرارداد، ادبیات و سایر مواردی از این قبیل است.

بخش دوم آیین نگارش قرارداد نویسی که به طور تخصصی آموزش داده می شود و تشکیل دهنده بخش اصلی قرارداد نویسی است. مواردی همچون موضوع و مبلغ قرارداد، تعهدات طرفین، خاتمه قرارداد، حل اختلافات و داوری در آن می باشد.

صفر تا صد آموزش قرارداد نویسی املاک

در هر قراردادی، فارغ از اینکه برای چه تعهدی می باشد و یا طرفین آن چه اشخاصی هستند لازم است تا چندین اصول کلی رعایت شود وگرنه مشکلات اساسی پیش خواهد آمد. بنابراین مشاوران املاک و فردی که قصد نوشتن قرارداد را دارد بایستی به موارد جزئی نیز دقت  کند و اصول کلی را نیز رعایت نماید. در دوره های صفر تا صد آموزش املاک و قرارداد نویسی  تمامی این موضوعات به داوطلبان و کسانی که قصد کار در این زمینه را دارند گفته می شود و کلیه نکات به آنها گوشزد خواهد شد.

موارد مهم در آموزش قرارداد نویسی املاک

موارد بسیار مهمی است که در قرارداد نویسی باید در نظر گرفته شود و در حین آموزش به آنها پرداخته شود که شامل موارد زیر می شود:

  • شناخت انواع قراردادها:

از جمله قراردادهای خرید و فروش، رهن و اجاره، شراکتی و غیره.

  • فهم شرایط حقوقی:

درک مفاهیم حقوقی مانند حقوق و تعهدات طرفین، معافیت‌ها، تعداد افراد متعهد، و شرایط جبران خسارت.

  • نحوه نگارش قرارداد:

آموزش نگارش قراردادهای مفید و کاربردی، به‌طوری که از هر گونه ابهام جلوگیری شود.

نحوه نوشتن قرارداد نویسی املاک

در نوشتن قرارداد داد باید مشاورین به نحوه نوشتن آن تسلط داشته باشند، زیرا لازم است که در نحوه نوشتن آن نکات حقوقی مربوطه، مورد لحاظ قرار گیرد. در ابتدایی ترین قسمت قرارداد نویسی املاک باید مشخصات فروشنده و خریدار به طور کامل درج شود. همچنین، در صورتی که قرارداد به نمایندگی از هر یک از فروشنده یا خریدار منعقد شده باشد باید مشخصات نماینده نیز به طور کامل در قرارداد ذکر گردد.

در قرارداد باید مشخصات ملک فروخته شده و یا موضوع معامله  قید شود و همچنین آدرس، پلاک ثبتی، طبقه و تعداد دانگ مورد نیز از مهم ترین ویژگی هایی است که باید در قرارداد، به آن ها اشاره شود.

نحوه پرداخت بدین منظور که به صورت نقدی یا اقساط و قیمت دقیق ملک نیز باید ذکر شود.

در صورتی که ملک از جمله املاک ثبت شده باشد، طرفین باید در نحوه نوشتن قولنامه املاک، به این نکته توجه نمایند، که تاریخ حضور در دفتر اسناد رسمی و شماره و آدرس دفتر، در قرارداد، به طور دقیق، ذکر شود.

تاریخ تحویل ملک و اقدامات لازم برای آن، مبالغ خسارتی و مواردی از این قبیل نیز باید در قرارداد آورده شود.

نکات بسیار زیادی است که مشاوران املاک باید در نحوه نوشتن قرار داد نویسی رعایت کنند، ما در این قسمت به چند نمونه از آنها اشاره کردیم. همچنین شما با شرکت در دوره های آموزش نحوه نوشتن قرارداد نویسی املاک توسط مهران قاسمی می توانید به خوبی به این بخش تسلط پیدا کنید.

نمونه تکمیل شده مبایعه نامه املاک

هر مبایعه نامه و یا قراردادی در مورد ملک، آپارتمان و غیره که دارای امضاء و یا اثر انگشت باشد، دارای اعتبار قانونی است (حتی پس از فوت) چه آن قرارداد امضای شاهد داشته باشد یا نداشته باشد. اگردر املاک قرارداد بسته شده باشد،  مهر و امضای مشاور املاک باشد یا نباشد،اهمیتی ندارد و کد رهگیری نیز اهمیتی ندارد.

دقت کنی که شکل و نحوه تنظیم نمونه های تکمیل شده مبایعه نامه مهم نیست و حتی اگر به صورت دست نویس، برگه A4، برگه امتحانی، و یا در فرم قرارداد مشاور املاک تنظیم شود باز هم معتبر است. نمونه های مبایعه نامه املاک یا قولنامه دستی، بدون امضای شهود نیز دارای اعتبار قانونی است.

آموزش رایگان قرارداد نویسی

دوره جامع اصول و فنون قرارداد نویسی دوره ای برای عموم افراد جامعه می باشد که توسط مهران قاسمی در اختیار داوطبان قرار می گیرد.شما با مراجعه به صفحه اینستاگرام من میتوانید به صورت رایگان بحث های پایه که شامل سرفصل های مختلف مانند تعیین عنوان قرارداد، انتخاب موضوع قرارداد، شرایط طرفین قرارداد، تعهدات طرفین قرارداد، پیش بینی حق فسخ در قرارداد، شرایط حل اختلافات در قرارداد می باشد را آموزش ببینید.

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط